ثبت نام
ورود
صفحه نخست
منتقدان
نقدها
بهعلاوه نقد
منهاینقد
برترین ها
برترین ها
اسفند ۱۳۹۹
تک تک کلمات اهمیت دارند [نقد داستان یلدای بی تو]
احسان رضایی
اهمیت انتخاب زاویه دید [نقد داستان پسوندِ شهید]
سارا عرفانی
داستان در مرحلهی نخست، باید در «روگفتار» مهندسی شود [نقد داستان صدای تونل ها را میشنوم.]
یزدان سلحشور
حتی یک حرف هم زیاد است. [نقد داستان نقشِ نگار نوشته
سمیه شرفی
]
احسان عباسلو
نوشتن برای کودکان پیچیده گی های خودش را دارد. [نقد داستان ماه رو کی خورده؟ نوشته
صدیقه عضدی
]
علیرضا متولی
نوشتن درباره «واقعیت» با دستمایه «واقعیت» کاری دشوار است [نقد داستان عمو حسین نوشته
زهره نمازیان
]
یزدان سلحشور
چرا خواننده باید داستان شما را بخواند؟ [نقد داستان خواب و بیدار نوشته
ملیحه معصومی
]
احسان عباسلو
عدم تناسب بین قالب و محتوا [نقد داستان پناهنده ی حرم نوشته
سمانه واعظی
]
خسرو باباخانی
پرداخت داستانی مرحله مهمی در نوشتن داستان است. [نقد داستان ویروس مهربانی نوشته
زینب هدایتی
]
علی علیبیگی
وقتی فکر اولیه با پیرنگی بیچفت و بست هدر میرود [نقد داستان گوساله نوشته
حبیب ناظمی
]
نازنین جودت
بهمن ۱۳۹۹
وحدت در متن کوچک یک اصل است. [نقد داستان ماهی نوشته
احسان قائدی
]
احسان عباسلو
بازنویسی هدفمند، ممکن است که مسیر روایت را تغییر و ارتقاء بدهد [نقد داستان آغوش سرهنگ نوشته
فرید بکران
]
کیوان سلحشوریمهر
شناخت گره داستان لازم است. [نقد داستان بنیز کجاست؟ نوشته
حسین توکلی بنیزی
]
احسان عباسلو
صبورانه، گامبهگام و البته موفقیتآمیز [نقد داستان زبیده]
کیوان سلحشوریمهر
ایجاز یعنی: برای شلیک به هدفی در ده متریتان نیازی به یک تفنگ ده متری نیست! [نقد داستان چادر گلدار نوشته
بتول پادام
]
یزدان سلحشور
متن تا داستانی شدن فاصله دارد [نقد داستان یکی دیگر نوشته
محمد علیایی
]
خسرو باباخانی
داستاننویسی که توجه مخاطب حرفهای را از دست نمیدهد [نقد داستان آقای مودت نوشته
علی نیک زاد
]
کیوان سلحشوریمهر
شاید گاهی نیاز به تغییر جهان بینی داریم [نقد داستان قفس زخم نوشته
راضیه سلیمی
]
خسرو باباخانی
تصویرگر صحنه باشید تا مفسر آن. [نقد داستان من در انتخاب عنوان مشکل دارم... نوشته
مریم حق جو
]
احسان عباسلو
مراقب چراغ روایت باشیم [نقد داستان دست ها نوشته
منصوره جعفری
]
کیوان سلحشوریمهر
دی ۱۳۹۹
افت و خیز خیال و واقعیت را در داستان درونی کنید. [نقد داستان کبوتر جلد(بازنویسی دوم) نوشته
طاهره امینی
]
مریم اسحاقی
وقتی داستان مخاطب را به وادی کشف میکشاند. [نقد داستان لبخند سوسک ها نوشته
سید حیدر حسینی
]
علی علیبیگی
روی تکنیک های دیالوگ نویسی بسیار کار کنید. [نقد داستان شکایتی ندارم. نوشته
فاطمه نودهی
]
خسرو باباخانی
زندگی، تردیدی بیش نیست [نقد داستان با آب سرد شسته شود نوشته
مرجان شرهان
]
یزدان سلحشور
وقتی که ابزارهای تعبیه شده به خوبی در خدمت پیشبرد منطقی روایت قرار میگیرند [نقد داستان مکعب ها نوشته
زیبا همت
]
کیوان سلحشوریمهر
کاش نمی گفتید نشان می دادید. [نقد داستان بادمجان آفت زده نوشته
زینب کردستانی
]
خسرو باباخانی
یک جمله میتواند خواننده را در هزارتو گم نماید. [نقد داستان بلیط]
احسان عباسلو
اگر عیبی در متن باشد نویسندهای که نوشتن را 100 سال پیش هم شروع کرده، دچار مشکل است! [نقد داستان سوگ سودابه نوشته
امیرحسین مصلی
]
یزدان سلحشور
برای «نامآوری» باید از مرحلهی «بومینویسی عمومی» عبور کنید و به «بومینویسی شخصی» برسید [نقد داستان زیر سایه چنار پیر]
یزدان سلحشور
برداشت آزاد از کهن الگو [نقد داستان جوانمرد نوشته
فاطمه مختاری فرد
]
علی علیبیگی
آذر ۱۳۹۹
تبدیل محدودیت به موقعیتی ویژه [نقد داستان بیچارهگی در چاهار دری نوشته
مرجان شرهان
]
آناهیتا آروان
صدایی که هم راوی را جادو می کند هم ما را [نقد داستان پنجره ی اتاق معلم نوشته
پریسا شابوئی
]
خسرو باباخانی
داستانی پر از انتخابهای مشکل! [نقد داستان اتاق خوابِ واحد هشت]
یزدان سلحشور
شخصیت را به طور مصنوعی دکوریزه نکنید. [نقد داستان پنج داستان مینیمال / نوشته
ابوالفضل سالاری
]
احسان عباسلو
نینه روشن تر مرداد [نقد داستان نیمهی تاریک تر مرداد نوشته
معصومه دین محمدی
]
خسرو باباخانی
موقعیتی متفاوت [نقد داستان به یک نفر برای شستشو و بسته بندی نیازمندیم نوشته
احسان قائدی
]
آناهیتا آروان
شعله همه چراغها را خاموش میکند [نقد داستان شعله نوشته
فرزانه کاکاونپور
]
آناهیتا آروان
شیوههای توجهبرانگیزی که منجر به کنجکاوی و اشتیاق مخاطب میشوند [نقد داستان درخشنده تر از الماس]
کیوان سلحشوریمهر
زندگی دوگانۀ یک زن [نقد داستان زن همسایه نوشته
محمد رضا غلامی
]
آناهیتا آروان
تلاش برای خلق صحنهای اثرگذار [نقد داستان مسافر]
مریم اسحاقی
آبان ۱۳۹۹
درباره ی تلنگر در داستان! [نقد داستان یک روز عادی نوشته
لویذا هدایتی
]
علیرضا متولی
جرات حذف کردن. [نقد داستان پس زده]
علیرضا متولی
یک تراژدی خوب در فضای آذربایجان [نقد داستان گِجَه نوشته
لیلا حیدری
]
علی علیبیگی
«تیپ خوب» برای آغاز یک «آشنایی» واقعاً عالیست اما برای «تداوم ارتباط» اصلاً کافی نیست! [نقد داستان احمدعلی بعد از آخرین چهلپسین گم شد نوشته
مجتبی بنیاسدی
]
یزدان سلحشور
خودتان را از داستان بیرون بکشید. [نقد داستان تحویل گلوله نوشته
سعید قلیزاده
]
احسان عباسلو
شخصیتپردازی یکی از وزنههای مهم داستان است. [نقد داستان بادبادک نوشته
احمد رشید
]
مریم اسحاقی
مسیر صحیح و صبورانه ارتقاء مهارتهای روایتپردازی حرفهای [نقد داستان شناسنامه معکوس]
کیوان سلحشوریمهر
تعبیه نشانههای متناسب با نیازهای متن، به درک صحیحتر و منطبقتر زمان وقوع روایت کمک مؤثری میکند [نقد داستان شناسنامه معکوس]
کیوان سلحشوریمهر
برای معرفی مؤثرتر شخصیتهای مرد یا زن در داستان، صرفاً به اسمگذاری برایشان اکتفاء نکنیم [نقد داستان تبعید نوشته
آنی کیان
]
کیوان سلحشوریمهر
درک انگیزههای شخصیت [نقد داستان دستگاه نوبت دهی نوشته
کامیاب سلیمانی
]
مریم اسحاقی
مهر ۱۳۹۹
ویرایش و ویرایش و باز هم ویرایش. [نقد داستان مشکل گشا]
احسان عباسلو
داستان را از چشم راوی بنویسید. [نقد داستان عطر سنجد نوشته
انسیه ساریخانی
]
احسان عباسلو
رویای عمیق گمشده ی داستانتان را در داستانتان گم کرده اید [نقد داستان رویای گمشده]
علیرضا متولی
داستان مال چه کسی است؟ [نقد داستان آخرین شب جنون نوشته
کامیاب سلیمانی
]
علی علیبیگی
معجزۀ ایجاز [نقد داستان خورشیدِ مرده]
آناهیتا آروان
ریتم آرام در بزنگاه داستان [نقد داستان زنی از پیچ خوردن پایش، خوشحال شد نوشته
مجتبی بنیاسدی
]
مریم اسحاقی
راه حل های دم دستی برای گره گشایی [نقد داستان دنیای تار تنیده]
خسرو باباخانی
ارائه سوژهای قدیمی در فضا و قالب جدید [نقد داستان شال گردن]
هادی خورشاهیان
کاش زاویه دید مناسب تری انتخاب می شد. [نقد داستان عروس آب نوشته
احسان قائدی
]
خسرو باباخانی
داستانی با فرم جذاب و محتوایی تکراری [نقد داستان به گورستان نوشته
رستار افسری
]
احسان رضایی کلج
شهریور ۱۳۹۹
اشارهی غیر مستقیم به جزئیات [نقد داستان سین آخر نوشته
سمانه صالحطبری
]
سارا عرفانی
گاه پایان نقطه داوری داستان است برای مخاطب. [نقد داستان مشکلگشا]
احسان عباسلو
اطلاعات پوستپیازی [نقد داستان مدرسهی خود را توصیف کنید نوشته
مجتبی بنیاسدی
]
علی علیبیگی
تقویت رابطه علّی در داستان [نقد داستان زیرِ پلِ چِینْوَد نوشته
امیررضا مشک بید حقیقی
]
الهام فلاح
جایی که حس لازم است دنبال مفهوم نروید. [نقد داستان بله سرگروهبان نوشته
ایرج بایرامی
]
احسان عباسلو
ضمایر را فاعل قرار ندهید. [نقد داستان گفتگوی خانوادگی نوشته
نرگس جودکی
]
احسان عباسلو
دو دنیای بیگانه از هم [نقد داستان لکه های پاک نشدنی نوشته
افروز جهاندیده
]
آناهیتا آروان
توصیف و دیالوگ به یک اندازه ارزشمند هستند. [نقد داستان اتوبوس نوشته
گیتی قاسم زاده
]
احسان عباسلو
توجه به برشهای داستانی و استفاده بهینه از آن [نقد داستان از رنجی که نمیبریم نوشته
فاطمه ایزدپناه استاد
]
هادی خورشاهیان
یک داستان بومی خوب [نقد داستان مینی بوس قرمز عمو ابراهیم نوشته
سحر مروج
]
علی علیبیگی
مرداد ۱۳۹۹
نقد کاسه ی آب [نقد داستان کاسه آب نوشته
انسیه ساریخانی
]
هادی خورشاهیان
یک حس گاهی کافی است. [نقد داستان از روی نقطه چین، باز شود. نوشته
نجمه ولی زاده
]
احسان عباسلو
نقد چینی فروشی ملکیان [نقد داستان چینی فروشی ملکیان نوشته
سارا مرادی
]
هادی خورشاهیان
استفاده از متون کهن در داستان [نقد داستان خودنما نوشته
مینا سعادت پور
]
هادی خورشاهیان
نشاندادن کنشهای شخصیت [نقد داستان کبوترِ جلد نوشته
طاهره امینی
]
مریم اسحاقی
نقاط تاریک داستان را پیدا کن [نقد داستان دزد قاضی نوشته
زهرا باقری
]
الهام فلاح
دیدگاه نویسنده [نقد داستان نفسهای دلتنگی نوشته
تسنیم توکلی
]
ندا رسولی
سورئالی که خوب کار میکند [نقد داستان جسد در قبری خالی نوشته
حسین فتحی
]
علی علیبیگی
نقد داستان خواب های تکراری [نقد داستان خوابهای تکراری نوشته
مه جبین حکیمی نژاد
]
هادی خورشاهیان
منطق اتفاقات را در داستان، بررسی کنیم [نقد داستان دایره نوشته
محمدمهدی جاویدان
]
سارا عرفانی
تیر ۱۳۹۹
نقد هندوانه ای برای شنا [نقد داستان هندوانه ای برای شنا نوشته
سعید اجاقلو
]
هادی خورشاهیان
نقد داستان "رؤیا" [نقد داستان رویا نوشته
کبری معروفی
]
هادی خورشاهیان
لذت کشف را از خواننده نگیرید [نقد داستان آقای موتور نوشته
فاطمه خوش لقا
]
الهام فلاح
یک طنز سرخوش [نقد داستان تاجر انسان نوشته
سعید فیروزه
]
علی علیبیگی
کدام شخصیت اصلیتر است؟ [نقد داستان «چراغِ خاموش» نوشته
بهاره حجتی
]
احسان عباسلو
هر چیزی که دقیق طراحی شود گفته شود نوشته شود، ناگفتههایش هم دقیق دیده و فهمیده میشود [نقد داستان جایی که هیچکس نباشد نوشته
نسیم مهرجویان
]
یزدان سلحشور
جزئیاتی که جهان داستان را میسازد [نقد داستان زنی که موهایش به حروف کوفی می رسید. نوشته
سمیه کاتبی
]
نازنین جودت
5 نکته برای وصیّت [نقد داستان وصیئت نوشته
نازنین سلوک
]
هادی خورشاهیان
دغدغههای همزمان [نقد داستان خوابهای تکراری نوشته
مه جبین حکیمی نژاد
]
هادی خورشاهیان
یک داستان با دو رویکرد [نقد داستان با عشق در ثانیههای آخر نوشته
محمد بلوچی انارکی
]
رامبد خانلری
خرداد ۱۳۹۹
راوی به روش استعارهی بالکنایه [نقد داستان «آخرین توکا» نوشته
بهاره حجتی
]
محمدرضا شرفیخبوشان
ایدهی خوب و نثر پالوده [نقد داستان مرد خاطره فروش. نوشته
سمیه کاتبی
]
محمدرضا شرفیخبوشان
بازنویسی فرصت است [نقد داستان روشن کردن اجاق کور! نوشته
مهدی سلیمانی
]
نازنین جودت
خلق صحنهی تکاندهنده با کمترین کلمات [نقد داستان تربیت نوشته
ایرج بایرامی
]
مریم اسحاقی
کمترین نشانه فرمی را روی کاغذ قرار دهید. [نقد داستان آدم آغل نوشته
محمدحسین افشاری نیا
]
احسان عباسلو
فرصت کشف [نقد داستان عکاسخانه قدیمی نوشته
رقیه ارجمند
]
نازنین جودت
امتداد کنش را حفظ کنید. [نقد داستان هدیه نوشته
محمد حیدری
]
احسان عباسلو
چگالی داستان [نقد داستان مهتاب نوشته
ایرج بایرامی
]
حبیب یوسفزاده
یک مینیمال خوب [نقد داستان بعد از بیداری... نوشته
متین یحیی زاده
]
علی علیبیگی
در دام تکرار یک تکنیک در داستان نیفتیم. [نقد داستان ماسکی برای یک ستاره]
مریم اسحاقی
اردیبهشت ۱۳۹۹
ساده و در عین حال بزرگ یعنی یک داستان کوچک خوب. [نقد داستان چه کسی میداند؟ نوشته
نیما تیموری
]
احسان عباسلو
داستان معصومانهای از عشقهای کال [نقد داستان قلب های ریز زیر سوزن نوشته
سمیه کاتبی
]
آناهیتا آروان
«انتظار» انتظار خواننده را برآورده میکند [نقد داستان انتظار نوشته
ایرج بایرامی
]
نازنین جودت
یک داستان عمیق و تاثیرگذار [نقد داستان اتاق شیشه ای نوشته
رضا محمودصالحی
]
علی علیبیگی
یک داستات خوب فانتزی [نقد داستان دندان ارزو نوشته
مهسا سادات
]
علی علیبیگی
داستان امروز یا داستان فردا؟ مساله این است. [نقد داستان کنج خلوت نوشته
مولود توکلی
]
احسان عباسلو
میشود با نگفتن، گفت و نشان داد [نقد داستان فلش فیکشن: خدا حاففظ بچه نوشته
الهه هدایتی
]
احسان رضایی
استفاده از روایت امکان [نقد داستان اگر یحیی نمی مرد نوشته
الهه هدایتی
]
نازنین جودت
هوشمندی برنامهریزی شده، موجب موفقیت و ماندگاری روایت میشود [نقد داستان انتهای نوفللوشاتو نوشته
رستار افسری
]
کیوان سلحشوریمهر
نویسندهی کمتوجه چگونه نویسندهایست؟ [نقد داستان اینجا بودی اینجایی نه!]
یزدان سلحشور
فروردین ۱۳۹۹
وقتی خواننده پای داستان میخکوب میشود [نقد داستان انتظار نوشته
ایرج بایرامی
]
نازنین جودت
داستان جهانی نشانههای جهانی طلب میکند. [نقد داستان فلش فیکشن: بازاریاب کپسول آتش نشانی نوشته
الهه هدایتی
]
احسان عباسلو
اهمیت نثر در داستان [نقد داستان یکی در می زند نوشته
نسیم سهیلی
]
احسان رضایی
موقعیت ساده، کنش ساده می طلبد. [نقد داستان بحران نوشته
محمد قریشی
]
احسان عباسلو
برآورده کردن توقع خواننده با ضربهی پایانی [نقد داستان زائر نوشته
انسیه ساریخانی
]
نازنین جودت
در بازنویسی به همه عناصر فکر کنید [نقد داستان آن که باید باشم نوشته
زهره فرهادی
]
ندا رسولی
کوچک و ساده، اما عمیق. [نقد داستان افلیج نوشته
سید علی اکبر هاشمی
]
احسان عباسلو
یک تعلیق درست [نقد داستان افتخارات فامیلی نوشته
امیررضا کلانتری
]
علی علیبیگی
خوب، نه عالی [نقد داستان یک روز برفی نوشته
ایرج بایرامی
]
علی علیبیگی
پرداختن به زوایای روایی متفاوتی از واقعهای مرکزی، تجربه ارزشمندی است [نقد داستان انتخاب (نسخه انتخابی داستان موج سیاه) نوشته
محمدرضا ولی زاده مقدم
]
کیوان سلحشوریمهر
امارگیر وبلاگ
امارگیر سایت
تقویم و ساعت