الهام فلاح



زندگی نامه
متولد بهار ۶۲ در بوشهر. مهندس کامپیوتر . تا کنون شش کتاب در حوزه بزرگسال و دو کتاب رمان نوجوان منتشر کرده‌است و با مطبوعاتی چون ایران، فرهیختگان، کرگدن، همشهری داستان،آرمان و ... به عنوان منتقد و داستان‌نویس همکاری دارد.

کتاب ها
زمستان با طعم آلبالو نشر ققنوس
سامار نشر ققنوس
کشور چهاردهم نشر نگاه
خونمردگی نشر چشمه
همه دختران دریا نشر ققنوس
به من نگاه کن نشر ققنوس
نفرین گربه نشر هوپا
زال و رودابه، از عاشقانه‌های فراموش شده نشر هوپا

جوایز
منتخب جایزه ادبی پروین اعتصامی
کاندید جایزه شهید غنی‌پور
منتخب بخش آتیه داستان ایرانی جایزه جلال آل احمد

نقد ها
مهارت دیالوگ نویسی را بیاموزیم.
تقویت رابطه علّی در داستان
از جهان خودت بنویس
کارکرد مونولوگ درونی
نقاط تاریک داستان را پیدا کن
مخاطب را با داستان آشتی دهید
فلش بک ابزار شخصیت‌پردازی است
مکان درست چکیده روایی
لزوم داستان روستایی چیست؟
نقش مهم پیرنگ در داستان
داستان یعنی بحران و تغییر
داستان را به هر دیواری متکی نکنید
دقت در تمام عناصر داستان
لذت کشف را از خواننده نگیرید
مسئولیت متن با شماست
مینیمال یا سه خطی
طنز یعنی غلوهای به‌جا
به ایده های تازه فکر کنید.
غربال داستان و حذف زوائد
وقتی با فرم خاطره‌گویی داستان می‌نویسیم
زیاد بخوانید
سورئال نویسی چه هدفی را دنبال می کند؟
داستان جای شعار نیست
روایت شخصی تان را بسازید.
داستان در خدمت شناسایی اقلیم نیست
ارجاع برون متنی کجا درست و کجا نادرست است؟
با وسواس و دقت بیشتری بنویسید
اشرافتان بر موضوع را بیشتر کنید
حذف زوائد کارگشاست
پی و اسکلت داستان از ظریف‌کاری آن مهم‌تر است
چرا داستان می‌نویسیم؟
آهسته و پیوسته گام بردارید
جادوی کلمات
در انتخاب عنوان وسواس داشته باشید
از کلیشه بپرهیزید
داستان را وسیله بدانید نه هدف
چند قدم تا مینیمال
فرم مینیمال باید در خدمت داستان باشد
دادن مجال درک به مخاطب در داستان مدرن
رازی برای آنها که می خواهند نویسنده بشوند
کدگذاری در داستان مینیمال
منطق داستان را جدی بگیرید
نامه‌های داستانی
جای مخاطب فکر نکنید
چرایی موجودیت داستان استعاری
ارجاعات بیرون متنی
سهل و ممتنع بودن میکروفیکشن
وقتی با شتاب و هیجان می‌نویسید، سوژه حرام می‌شود.
داستان کوتاه یا خلاصه رمان
دنبال سوژه بیات شده نباشید


امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت