معید داستان









نقد ها
درباره چیزی بنویسید که شناخت کامل و جزئی از آن دارید.
دست بسته‌تر بنویسید.
منتقد نوشته‌ی خودتان باشید.
کتاب بخوانید.
معنای ظاهری اسم، معنای باطنی متن
اگر می‌خواهید داستان‌نویس شوید
جملات کوتاه تاثیرش بیشتر است.
تجارب بهترین منابع برای خلق آثار هنری هستند
کمی رهاتر بنویسید
این متن را ادامه بدهید
بروید سراغ سوژه‌های ملموس
گفتن و توضیح دادن نه، موقعیت داستانی بسازید.
نویسنده با دیالوگ داستان را پر نمی‌کند!
دست پوچ
حیف است
قصه حاصل چه چیزی است؟
ماده گذشته را باید صورتی امروزین زد
روند معناداری داستان از توضیح محیط آغاز می‌شود
نشانه‌هایی مثبت از یک نویسنده‌ی خوش‌ذوق
در «مختصر و مفیدترین حالتِ ممکن» نبودن
قول بدهید شعار ندهید، قول می‌دهیم باور کنیم
برای خوانده‌شدن می‌نویسید؛پس هرچه سرراست‌تر بهتر
داستان را با یادداشت‌نویسی‌های فضای مجازی اشتباه نگیرید
وقتی از زبانِ غیرداستانی حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم.
فرار از قصّه‌گویی
از دیدِ یک خردسال داستانِ کودک بخوانید
تکرارِ اشتباهات، ناشی از عدمِ توجّه به نقدهای قبلی
گام اوّل: تبدیل خاطره به داستان
شخصی‌سازی یا تاثیرپذیری؟
نویسنده‌ی حرفه‌ای نیز هیچ‌گاه از خواندنِ مُدامِ داستانِ دیگران بی‌نیاز نخواهد شد.
ماجرای مبهمِ مردی کت و شلوارپوش با صورتی استخوانی
عدمِ اِشرافِ کامل به نقطه‌ی ثقل داستان
اهمیت زمان تقویمی در باورپذیری رویدادها
ابهام در روابط علّی معلولی
چه‌هاست در سرِ این قطره‌ی محال‌اندیش؟
مردانِ مقصّر، زنانِ نااُمید!
ایده‌ی جذّاب و تعلیقِ درست کافی نیست، فهم داستان برای مخاطب در اولویت است
اجازه بدهید داستان کوتاهِ کوتاه خودش به سراغ‌تان بیاید
رفع اشکال‌های محرزِ فرمی مقدّمه‌ای بر جدّی گرفتن داستان‌نویسی


امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت