احسان عباسلو



زندگی نامه
متولد تهران
فوق لیسانس ادبیات انگلیسی
داور جایزه کتاب سال
داور جایزه جلال
داورحایزه پروین
داور جایزه نقد
داور کتاب فصل
...

کتاب ها
کلاژ
واهمه های سرخابی
الینار
در غروبی سرد از پاییز
...



نقد ها
منطق ذهنی آفت متن است.
از قدرت جمله پایانی در داستان کوچک غافل نشوید.
الیوت: شاعر بالغ سرقت ادبی می‌کند
انتخاب‌ها به تناسب داستان باشند.
از اصل تناسب غافل نشوید.
پیشنهادات را فهرست کنید تا از دست نروند.
مواظب نام داستان باشید.
به روز بودن برای نویسنده خیلی خوب است.
ویرایش و باز هم ویرایش
خواننده از معلق ماندن خوشش نمی‌آید.
بیان وضعیت با داستان فاصله دارد.
یک مینیمال خوب صرفاً یک متن کوتاه نیست
گاه مینیمال حجیم‌تر از یک رمان عمل می‌کند
هر چه کوتاه‌تر بهتر
اصل حذف را از یاد نبرید.
همه برای یکی
یک نشانه برای گفتن کافی است.
خلق جهان وهم یک تکنیک است.
گاه بایست وارد جزئیات شد.
اهمیت پایان‌بندی
پایان داستان را از دست ندهید
گاهی عصاره متن همان داستان است.
متن را مستقل از اراده خود در نظر بگیرید.
مخاطب داستان را کامل می کند نه این که آن را بسازد
داستان، حجم را تعیین می کند.
به فاصله‌های حسی توجه داشته باشید
به تکنیک‌های روایت برسید.
نقطه تمرکز داستان خود را بشناسید.
سن شخصیت معیار وزن کلمات است.
داستان کامل یعنی فرم به علاوه محتوا
ارتباط محتوایی فراموش نشود.
همه عناصر و بخش‌های داستان باید اهمیت پیدا کنند.
ویرایش، ویرایش و ویرایش.
اندازه دهان شخصیت را بدانید.
هر نام یک فرصت است.
ویژگی‌های دلنوشته را فراموش نکنید.
ارجاع بیرونی مجاز است (نیست).
داستان دقت است و تمرکز.
بدون گره داستانی هم نیست.
ورود به متن ممنوع حتی برای شما
درگیر بازی‌های فرمی نشوید.
به امکان حادثه باید توجه داشت.
داستان‌نویس باید تجربه کند.
با کوچک هم می‌‌شود ترساند.
ورود نویسنده ممنوع.
انتخاب جملات زمینه برای شوک پایانی بسیار مهم است.
فاصله میان شخصیت‌ها همیشه لازم است.
موسیقی تنها با تغییر در نت‌ها ساخته می‌شود.
گول راوی را نخورید.
ساده و واقعی باشید.


امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت