خسرو باباخانی









نقد ها
فاصله خاطره تا داستان، مثل فاصله تهران است تا مشهد.
دوست جوان من نمایش عشق در دل یک داستان کوتاه سخت است، گفتنش راحت است.
یک لطیفه‌‌ی بلندِ آزاردهنده به جای داستان
دوست نازنین شما خاطره نوشتید نه داستان.
سوژه هایی که به نویسنده دور و غریب است
استفاده از ابزار صحنه به جای توصیف.
خاطره ای با شبکه استدلالی ضعیف!
گزارش دیرفهم در عوض داستان
روایت مخدوش و سخت‌فهم!
موجزنویسی یا خلاصه‌نویسی
سوژه تاثیر گذار اما تکراری
رعایت وحدت چهار گانه
از دیگر عناصر داستانی هم استفاده کنید
تجربه‌های زیستی ما بهترین منبع برای انتخاب سوژه‌های داستانی است
تمرین کنید که از دیگر عناصر داستانی هم استفاده کنید
چیزی شبیه سریال‌های به اصطلاح طنز تلویزیونی
مسیر اعجاب‌انگیز تبدیل سوژه به داستان
به مخاطب امکان مشارکت در داستان‌مان را بدهیم
موقعیت تجربه ناشده
تبدیل قصه به داستان
راه طولانی تا داستان
شبکه ضعیف استدلالی
درس اول: انتخاب سوژه مناسب
انتخاب درست زاویه دید حیاتی است
رمز موفقیت آموزش و تمرین و مطالعه است
رنج بی‌پایان نوشتن
از عناصر دیگر داستانی بیشتر استفاده کنید. روایت محض چاره کار نیست
فاصله طولانی قطعه ادبی تا داستان
نشان هم بدهید فقط روایت نکنید
روایت کابوسی غامض به اسم داستان؟
اثر شما یک روایت مذهبی است نه داستان
راوی نامعتبر!
سوژه خوب است، روی نثر و پرداخت کار کنید لطفاً.
چرا پایان تلخ؟
سعی کنیم داستان بنویسیم نه قطعه ادبی!
فیلم‌نامه به جای داستان؟
پیرنگ مشکل جدی دارد
سوژه‌های پر انرژی انتخاب کنید
نثر غیرداستانی و اطناب بی‌دلیل مهم‌ترین ضعف اثر شما است.
مکافات کدام جنایت؟
به حکایت نزدیک‌تر است تا داستان
گره‌گشایی مبهم است و به تصادف شبیه است!
سراغ سوژه‌ای رفتید که هیچ شناختی از آن نداشتید
آیا اصلاح داستان عملی است حرفه‌ای و خلاقانه؟
به نظر شما نثزتان سالم و داستانی است؟
داستان را‌ سه بار خواندم، به اندازه سه بار نفهمیدم!
این من راوی داستان کیست؟
شروع معمولی، پایان‌بندی با شکوه؟
گره و گره‌گشایی در کنار هم، در آخر اثر؟
لطیفه ترسناک به جای داستان


امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت