نازنین جودت



زندگی نامه
متولد 1352 شمیران. فارغ التحصیل مترجمی زبان انگلیسی، مقطع کارشناسی. بیش از 14 سال است که نوشتن را جدی دنبال میکنم.

کتاب ها
مجموعه داستان «در چشم سگ»1386 نشر مینا. مجموعه داستان «در بیداری کابوس می بینم» 1388 نشر مینا. رمان «پروانه ها در برف می رقصند» 1391نشر سفیر اردهال. رمان «شوومان» 1393نشر برکه خورشید. رمان «عقرب باد» 1394نشر برکه خورشید.

جوایز
جایزه ویژه برج میلاد در اولین دوره جایزه داستان تهران
دریافت جایزه در دو بخش در دومین دوره جایزه داستان تهران
دریافت تندیس بهترین رمان ژانر وحشت در چهارمین دوره مسابقه داستان نویسی افسانه ها
برگزیده اولین دوره داستان کوتاه کوتاه پایداری
برگزیده اولین دوره جایزه ادبی ارسباران
برگزیده اولین دوره جایزه ادبی مکتب جنوب

نقد ها
خواننده خودش از نشانه‌ها به منظور ما می‌رسد
حفظ تعلیق بدون فریب خواننده
حذف آن‌چه به پیش‌برندگی داستان کمک نمی‌کند
دشواری‌های نوشتن داستان طنز
مراقب آن‌چه به جهان داستان وارد می‌کنی باش
عکسی که بهانه‌ی شکل‌گیری داستان است
خیال نویسنده از واقعیت برجسته‌تر است
چیزکی برای کشف خواننده باقی بگذار
وقتی شک راوی به خواننده منتقل می‌شود
پیچش‌های زبانی ضعف‌های پیرنگ را پوشش نمی‌دهد
باورپذیر کردنِ راویِ غیرهم‌جنس کار آسانی نیست
گفتگوی نامناسب مثل کیک بستنی بدون شکر است
زمانِ اتفاقات داستان به باورپذیری‌اش کمک می‌کند
شخصیت را از سایه بیرون بکشید
تعجیل در بخش پایانی داستان
گِره‌ای که لابلای خاطرات گم شده
تلفیق روایت و گفتگو
پایان غافلگیر کننده
بازنویسی حال داستان را خوب می‌کند
زبان باید در خدمت داستان باشد
برای نوشتن داستان کوتاه از کجا شروع کنیم؟
حذف اطلاعات ضروری به داستان ضربه می‌زند
از کجای ماجرا شروع کنیم؟
تا داستان شدن متن چقدر راه است؟
داستان نوجوان و من راوی نوجوان
وقتی داستان حس خواننده را نشانه می‌رود
از خاطره تا داستان
زبان باید در خدمت داستان باشد
انتخاب مکانی درست برای پیش‌برد روایت
ایده خوب لازم است اما کافی نیست
کارکرد اکنونِ راوی در داستان چیست؟
دنیایی را که در خیالت ساخته‌ای وارد داستان کن
توصیف باید در خدمت داستان باشد
اسطوره‌ی هابیل و قابیل
داستان تان صدا دارد
جریان سیال ذهن
داستان شخصیت یا موقعیت؟
موقعیت راوی را باورپذیر کن
از بازی‌ای که راه می‌اندازی، بهره ببر
موقعیت جغرافیایی شخصیت را حفظ کنید
داستان را از اتفاق مهم‌تر شروع کنید
قرار نیست همه‌ی آدم‌های داستان شبیه هم باشند
با طرح ساده هم می‌شود داستان خوبی نوشت
انتخاب زاویه دید مناسب
از لحظه‌ی اوج به راحتی نگذرید
روابط بینامتنی
اقلیمِ داستان اقلیمی
پل تداعی زمان داستان را به عقب می‌برد
تغییر چندباره‌ی زمان و مکان در داستان کوتاه
راوی دوم شخص