نازنین جودت



زندگی نامه
متولد 1352 شمیران. فارغ التحصیل مترجمی زبان انگلیسی، مقطع کارشناسی. بیش از 14 سال است که نوشتن را جدی دنبال میکنم.

کتاب ها
مجموعه داستان «در چشم سگ»1386 نشر مینا. مجموعه داستان «در بیداری کابوس می بینم» 1388 نشر مینا. رمان «پروانه ها در برف می رقصند» 1391نشر سفیر اردهال. رمان «شوومان» 1393نشر برکه خورشید. رمان «عقرب باد» 1394نشر برکه خورشید.

جوایز
جایزه ویژه برج میلاد در اولین دوره جایزه داستان تهران
دریافت جایزه در دو بخش در دومین دوره جایزه داستان تهران
دریافت تندیس بهترین رمان ژانر وحشت در چهارمین دوره مسابقه داستان نویسی افسانه ها
برگزیده اولین دوره داستان کوتاه کوتاه پایداری
برگزیده اولین دوره جایزه ادبی ارسباران
برگزیده اولین دوره جایزه ادبی مکتب جنوب

نقد ها
یکی از آدم‌های داستان را به‌عنوان شخصیت اصلی انتخاب کنید
عاشقیت مرد را به مخاطب نشان دهید
مخاطب راوی و موقعیتش را باور نمی‌کند
فضای رعب‌آوری را که ساخته‌اید تا پایان حفظ کنید
نقد داستانی نصفه نیمه مثل نظردادن در مورد گوشه‌ای از یک تابلوی نقاشی است
مخاطب، این همه حماقتِ شخصیتِ داستان را نمی‌پذیرد
مخاطب امروز به گره‌هایی که ساده باز می‌شنوند، راضی نمی‌شود
دقت در انتخاب بهترین راوی و زاویه دید
مخاطب را برای اتفاق پایان آماده کنید
داستان لطیفه‌وار
زبان سالم و بی دست انداز از پیش‌نیازهای داستان نویسی است
شیوه‌ی ضد تعلیق
وقتی به جای ایجاز، حذف اتفاق می‌افتد
وقتی از پیرنگ حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم
پایانی که داستان را از کلیشه‌ای بودن نجات می‌دهد
به زمان داستان توجه داشته باشید
از پایان داستان ساده نگذرید
جوهره‌ی پندآموزی حکایت‌ها
رعایت محدودیت زمان و مکان در داستانک‌ها
ایده‌ای که خوب پرداخت نشده
مرز کابوس و رویا را بشکنید
وقتی بازنویسی حال داستان را بهتر می‌کند
لازمه‌ی بازنویسی صبوری و دقت است
اهمیتِ انتخاب زاویه دید
گاهی بهتر است مخاطب در شک و تردید بماند
چقدر نشان دهیم؟ چقدر بگوییم؟
راوی نامعتمد
زمان بازنویسی
یک داستان کوتاه
تکه‌هایی که قرار است پازل را کامل کنند
باورپذیر کردن داستان کار ساده‌ای نیست
زبانی که قرار است طناز باشد
بازنویسی و اتفاقات خوب
وقتی فکر اولیه با پیرنگی بی‌چفت و بست هدر می‌رود
وقتی داستان نویس اقلیم داستانش را می‌شناسد
تزریق هیجان
وقتی نویسنده درک بهتری از دیدن و بوییدن و شنیدن دارد
جهان را از نگاه دخترک دست فروش ببینید
وقتی ایده مناسب یک داستان بلند است
وحدت موضوع
وقتی داستان ارزش یک‌بار خواندن دارد
دقت در انتخاب راوی
آشفتگی در روایت
اهمیت ضرب‌آهنگ در داستان کوتاه
به دقت و تمرکز خواننده اعتماد کنید
غافلگیر کردن خواننده کار ساده‌ای نیست
فاصله‌ی خواننده و شخصیت را کم کنید
پل تداعی راهی برای وصل تکه‌های روایت
خواننده در پایان منتظر واکنش است
فریب‌خوردگی یا غافلگیری؟


امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت