نازنین جودت



زندگی نامه
متولد 1352 شمیران. فارغ التحصیل مترجمی زبان انگلیسی، مقطع کارشناسی. بیش از 14 سال است که نوشتن را جدی دنبال میکنم.

کتاب ها
مجموعه داستان «در چشم سگ»1386 نشر مینا. مجموعه داستان «در بیداری کابوس می بینم» 1388 نشر مینا. رمان «پروانه ها در برف می رقصند» 1391نشر سفیر اردهال. رمان «شوومان» 1393نشر برکه خورشید. رمان «عقرب باد» 1394نشر برکه خورشید.

جوایز
جایزه ویژه برج میلاد در اولین دوره جایزه داستان تهران
دریافت جایزه در دو بخش در دومین دوره جایزه داستان تهران
دریافت تندیس بهترین رمان ژانر وحشت در چهارمین دوره مسابقه داستان نویسی افسانه ها
برگزیده اولین دوره داستان کوتاه کوتاه پایداری
برگزیده اولین دوره جایزه ادبی ارسباران
برگزیده اولین دوره جایزه ادبی مکتب جنوب

نقد ها
راوی داستان کیست و کجا ایستاده؟
صبوری و دقت از ملزومات نوشتن است
فضای داستان را با جزئیات در ذهن مجسم کنید
ایده‌ی خوبی که فدای فانتزی شده
وقتی خواننده پای داستان میخکوب می‌شود
محدودیت راویِ اول شخص
وقتی شرایط برای عدم تعادل و زدن گره فراهم است
برآورده کردن توقع خواننده با ضربه‌ی پایانی
درونمایه‌ی حسی داستانک‌ها
وقتی بازنویسی داستان را به موقعیت بهتری می‌رساند
وقتی تکلیف نویسنده با شخصیت داستانش روشن نیست
طرحی که به تن «داستان بلند» خوش می‌نشیند
موقعیت شخصیت را مشخص کنید
جوهره‌ی قویِ داستانک
سفیدخوانی در داستانک‌ها
داستانک و راوی کودک
خواب دختر کوچولوی داستان را باورپذیر کن
شدت ضربه‌ی پایانی در داستانک
محدودیت در داستانک‌ها
داستان لطیفه‌وار
اتفاقِ خوبی که در بازنویسی افتاده
وقتی شیطان عاشق می‌شود
توجه به چیدمان اتفاقات و کنش‌ها
استفاده‌ی بهینه از پتانسیل گفتگو
محدودیت کلمه برای موجز شدن داستانک
رعایت وحدت زمان و مکان
انتخاب بهترین زمان و مکان
از فرصت پل زدن به گذشته استفاده کنید
به شخصیت اصلی فرصت بدهید
از حضور شخصیت‌های فرعی استفاده کنید
غافلگیری، لذت از متن را دو چندان می‌کند
داستان بی عنوان مثل مغازه‌ی بدون ویترین است
توجه به گروه سنی در نوشتن داستانِ کودک
نگاهی کوتاه از پنجره‌ای نیمه باز
مرز اکنون و گذشته را کم رنگ کنید
تسلط به زبانِ حکایت‌ها
از خیال و خیال‌بافی، داستان بنویسید
در پرداخت، روی ایده متمرکز باشید
داستانکِ دو جمله‌ای هم می‌تواند عمق داشته باشد
در بازنویسی به همه‌ی جوانب توجه کنید
خفه شدن ایده در نطفه
بازنویسی یعنی احترام به داستان و خواننده‌‌ی داستان
راوی را از موقعیت شگفت خارج کنید
نوشتن را جدی بگیرید
انتخاب کنش‌های پایانی
باورِ کودک از جهان فانتزی
موضوعاتی جز عشق را هم تجربه کنید
دقت در انتخاب زاویه دید
دو ایده را خرج یک داستان نکنید
بخشی از بازنویسی برطرف کردن اشکالات نثر و زبان است


امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت